Veelgestelde vragen
Het zoeken naar en aanvragen van de juiste zorg kan een enorme zoektocht zijn. De informatie die hierbij relevant is, hebben we getracht zo goed mogelijk weer te geven. Het kan zijn dat u nog vragen heeft, bekijk dan hieronder de meest gestelde vragen. Misschien staat uw vraag er tussen.
Alle informatie rondom het coronavirus vindt u hier.
Wilt u liever iemand persoonlijk spreken? Natuurlijk kan dat! De medewerkers van cliëntadvies staan u graag te woord via 088 - 356 00 88 of clientadvies@silverein.nl.
Onderwerpen
Algemeen
Silverein is gevestigd in de regio Eemland, de gemeente Utrechtse Heuvelrug en De Bilt.
De plaatsen waar Silverein haar locaties heeft zijn:
Amersfoort, Baarn, De Bilt, Bilthoven, Driebergen, Doorn, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading, Soest, Soesterberg, Lage Vuursche en Westbroek.
- U kunt ons via e-mail of telefonisch bereiken:
- Algemene vragen: (088) 356 00 00 of info@lyvore.nl.
- Cliëntadvies: vragen over zorg of zorg aan huis, (088) 356 00 88 of clientadvies@lyvore.nl.
- GRMN opnamebureau: vragen over revalidatie, (088) 513 17 17 of opname@grmn.nl.
Voor specifieke vragen en opmerkingen over de website kunt u mailen naar: redactiewebsite@lyvore.nl.
U kunt ook gebruik maken van het contactformulier.
Nee, helaas regelt Silverein dit niet. U of uw familie dient dit zelf te doen.
Vergoedingen
U komt in aanmerking voor een persoonsgebonden budget (pgb) als u een zorgindicatie heeft. U kunt deze aanvragen bij het CIZ. Hierin staat beschreven welke zorg u nodig heeft. Het CIZ stelt de zorgindicatie vast. De hoogte van de indicatie bepaalt vervolgens de hoogte van het pgb.
Heeft u langdurige zorg nodig? Dan heeft u een zorgindicatie nodig. Deze kunt u aanvragen bij het CIZ.
Als u vragen heeft over een factuur die betrekking heeft op een dienst van Silverein, dan kunt u contact opnemen met onze collega's van de financiële administratie.
Zij zijn bereikbaar op werkdagen tijdens kantooruren via telefoonnummer 033 - 460 05 16 of financieleadministratie@silverein.nl.
Heeft u een vraag over een factuur die gaat over de eigen bijdrage, dan kunnen wij u niet verder helpen. U kunt dan het beste contact opnemen met het CAK.
Locaties
Wilt u bij ons komen wonen? Soms is er niet direct plaats voor u en wordt u tijdelijk op een wachtlijst geplaatst. De wachttijden verschillen per locatie.
We raden u aan om altijd eerst contact op te nemen met onze cliëntadviseurs via 088 - 356 00 88 of clientadvies@silverein.nl.
Hier vindt u een overzicht van de actuele wachttijden.
Silverein heeft verschillende locaties. Op iedere locatie bieden we andere zorgdiensten aan.
De plaatsen waar Silverein haar locaties heeft zijn:
Amersfoort, Baarn, De Bilt, Bilthoven, Driebergen, Doorn, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading, Soest, Soesterberg, Lage Vuursche en Westbroek.
Bij Silverein wonen
Nee, helaas kan dat niet. Dat heeft te maken dat we op elke locatie een bepaald “type” zorg bieden. Afhankelijk van uw indicatie krijgt u de plek die het beste bij u past toegewezen.
Nee, als u bij Silverein komt wonen moet u zelf nog een aantal verzekeringen afsluiten.
Heeft u langdurige zorg nodig? Dan heeft u een zorgindicatie nodig. Deze kunt u aanvragen bij het CIZ.
Silverein heeft verschillende locaties. Op iedere locatie bieden we andere zorgdiensten aan.
De plaatsen waar Silverein haar locaties heeft zijn:
Amersfoort, Baarn, De Bilt, Bilthoven, Driebergen, Doorn, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading, Soest, Soesterberg, Lage Vuursche en Westbroek.
Wilt u bij ons komen wonen? Soms is er niet direct plaats voor u en wordt u tijdelijk op een wachtlijst geplaatst. De wachttijden verschillen per locatie.
We raden u aan om altijd eerst contact op te nemen met onze cliëntadviseurs via 088 - 356 00 88 of clientadvies@silverein.nl.
Hier vindt u een overzicht van de actuele wachttijden.
Personenalarmering
Een actueel overzicht van de kosten voor personenalarmering van Silverein vindt u hier.
Afhankelijk van uw zorgverzekeraar en uw aanvullende verzekering kunt u in aanmerking komen om de kosten voor het abonnement van de personenalarmering vergoed te krijgen. Neemt u hiervoor contact op met uw zorgverzekeraar.
U kunt bij personenalarmering kiezen uit een mantelzorgabonnement of een professioneel abonnement.
Bij een mantelzorgabonnement beschikt de alarmcentrale over drie adressen van mensen, die u naar eigen keuze doorgeeft, die in geval van nood gewaarschuwd kunnen worden. De alarmcentrale neemt contact op met een van deze contactpersonen, wanneer u uw alarmknop heeft gebruikt.
Bij een professioneel abonnement wordt, wanneer u uw alarmknop heeft gebruikt, de hulp van professionele hulpverleners van Silverein ingeschakeld. De opvolging van Silverein is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Wilt u meer informatie over personenalarmering, dan kunt u contact opnemen met het Servicebureau van Silverein. Onze medewerkers zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 18.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0343 555 555. Of u kunt een e-mail sturen naar service@iszdebrug.nl. Zij helpen u graag!
U kunt wijzigingen in uw gegevens doorgeven aan ons Servicebureau. Dit kan telefonisch op telefoonnummer 0343 555 555, van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 18.00 uur of per e-mail naar service@iszdebrug.nl. Ook kunt u uw wijzigingen schriftelijk aan ons doorgeven. Stuurt u deze dan naar:
De Brug
t.a.v. Servicebureau
Nassau Odijcklaan 3
3971 BN Driebergen-Rijsenburg.
Wilt u personenalarmering opzeggen? Dan kan dit uitsluitend per e-mail of schriftelijk.
Zorg regelen
Als u met deze vraag worstelt, dan kunt u het beste contact opnemen met uw huisarts; vervolgens kan uw huisarts, indien wenselijk, u doorverwijzen naar een deskundige bij Silverein.
Als u herstellende bent van een opname, kan het voorkomen dat u tijdelijk ondersteuning en zorg nodig heeft. In zo’n situatie kunt u contact opnemen met de wijkverpleegkundige van uw wijk.
Direct contact met de wijkverpleegkundige:
- Amersfoort 06 - 5159 5497
- Baarn 06 - 1048 5413
- Soest 06 - 1248 0653
- Soesterberg 06 - 5193 9583
Wilt u informatie op een tijdstip waarop de wijkverpleegkundige niet direct bereikbaar is? Dan kunt u het contactformulier invullen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om een passende afspraak te maken.
Silverein stelt u graag in staat in een veilige en inspirerende omgeving te herstellen. Uiteraard onder deskundige begeleiding. Onze locaties voor geriatrische revalidatie zijn onderdeel van het Geriatrisch Revalidatiecentrum Midden Nederland (GRMN).
Heeft u behoefte aan meer informatie?
Neem dan gerust contact op met het GRMN Opnamebureau via (088) 513 17 17 of opnamebureau@GRMN.nl. Het opnamebureau is bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur. Daarnaast kunt u hier aanvullende informatie vinden
Wanneer uw vader ouder wordt, is het in sommige gevallen niet langer mogelijk thuis te blijven wonen. Silverein denkt mee over de wensen van uw vader en over de keuzes. Daar betrekken we ook mensen bij die belangrijk voor hen zijn; dat kan de partner zijn, en bijvoorbeeld ook u, vanuit uw rol als kind, maar eventueel ook buren en vrienden.
Neem contact op met onze cliëntadviseurs voor advies, zij denken graag met u mee 088 - 356 00 88 of clientadvies@silverein.nl.
Bij Silverein kennen we als geen ander de weg op het gebied van ouderenzorg en dementie. Daarbij bieden we niet alleen zorg, begeleiding en behandeling. We geven de cliënt en de mensen om hen heen ook de informatie die nodig is om zo goed mogelijk om te gaan met de situaties en ontwikkelingen die zich voordoen.
Onze collega’s van cliëntadvies denken graag mee over de situatie van buurvrouw 088 - 356 00 88 of clientadvies@silverein.nl.
Ja, op onze locaties Sparrenheide, De Koperwiek, De Bremhorst en Rehoboth zijn er aanleunwoningen
De aanleunwoningen worden verhuurd via Woonzorg Nederland. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 088 - 921 04 01 (lokaal tarief).