Uitleg personenalarmering

Met personenalarmering bent u altijd in staat om hulp van buitenaf in te roepen op het moment dat het nodig is. Per regio werken we met andere leveranciers samen op het gebied van personenalarmering.

Wilt u weten hoe personenalarmering werkt? Dan kunt u onderstaande video bekijken:

Personenalarmering regio Amersfoort, Baarn en Soest

In de regio Amersfoort, Baarn en Soest werken we samen met Stichting ATA, een aanbieder van personenalarmering. ATA biedt diverse alarmapparaten die geschikt zijn voor analoge en digitale telefoonlijnen en glasvezel.

Afspraken met verzekeraars

ATA is een aanbieder van personenalarmering die contracten heeft met de ziektekostenverzekeraars Zilveren Kruis/Achmea, Menzis, Zorg en Zekerheid, CZ, ENO, DSW en ONVZ. Dit kan voor u voordelig zijn omdat de ziektekostenverzekeraar een vergoeding geeft voor de personenalarmering vanuit uw basisverzekering als u voldoet aan bepaalde medische criteria. Vaak geldt een eigen bijdrage.

De contracten die ATA heeft met de verschillende zorgaanbieders kunnen jaarlijks verschillen. Indien u niet verzekerd bent bij één van de genoemde zorgverzekeraars kunt u bij uw eigen verzekering navragen of u voor een vergoeding in aanmerking komt. Een overzicht van tarieven 2021 vindt u hier.

Toegang tot uw woning

De zorgverlener van Silverein heeft na een alarmoproep toegang nodig tot uw woning. Een veilige oplossing hiervoor is het Phoniro slot. Het slot zit aan de binnenkant van uw voordeur. Hierdoor kan niemand aan de buitenkant van uw woning zien dat u hulp krijgt. Het Phoniro slot wordt gekoppeld aan de smartphone van de zorgverlener, waardoor toegang mogelijk is. U hoeft zelf geen smartphone te gebruiken, wel krijgt u andere sleutels. Het Phoniro systeem heeft het SKG*** veiligheidskeurmerk.

Als het niet mogelijk is het Phoniro slot aan de binnenzijde van uw voordeur te plaatsen, kunt u kiezen voor de eveneens veilige elektronische Phoniro Keysafe (dit is een beveiligde kluis waar uw huissleutels in hangen). Ook deze wordt gekoppeld aan de smartphone of tablet van uw zorgverlener. De Keysafe heeft het SKG** veiligheidskeurmerk.

Centrale toegang

Ook als u woont in een appartementengebouw met een centrale ingang is personenalarmering mogelijk. Hiervoor is een klein kastje ontwikkeld waarmee elektrische schuifdeuren geopend kunnen worden. Toestemming van de VvE van uw appartementengebouw is hiervoor wel noodzakelijk. Kijk voor meer informatie op www.phoniro.nl.