Starten als vrijwilliger

Beste nieuwe vrijwilliger

Welkom op onze pagina voor mensen zoals jij, die interesse hebben om als vrijwilliger bij Silverein te komen werken.

Vrijwilligers zijn een onmisbare schakel tussen de cliënten van Silverein en het leven van alledag. Een klein gebaar of een lief woord hebben vaak een grote impact en zijn voor veel van onze cliënten het bewijs dat zij nog meetellen. En het plezier heeft twee kanten! Als vrijwilliger bij Silverein krijg je oneindig veel vrolijkheid, gezelligheid en dankbaarheid terug voor je inzet.

Waardevol werk

Heb je interesse om als vrijwilliger bij Silverein aan de slag te gaan? Kijk dan eens bij onze vacatures of er bij jou in de buurt een plekje vrij is. Vrijwilligers ondersteunen het werk van onze medewerkers onder andere door cliënten extra aandacht te geven, met hen te wandelen of te winkelen, door koffie te schenken tijdens activiteiten of gewoon als maatje voor de gezelligheid.

Silverein heeft jou als vrijwilliger ook veel te bieden. Denk aan een verassing aan het einde van het jaar, een gezellige bedankavond, leuke ontmoetingen, workshops, opleidingen en misschien zelfs een stap naar betaald werk bij Silverein.

Hieronder vind je meer praktische informatie die voor jou van belang kan zijn. Hier vind je veel gestelde vragen en antwoorden.

Aan de slag

Word je vrijwilliger bij Silverein en wil je weten hoe dit in zijn werk gaat? Lees hier dan verder.

Beginnen als vrijwilliger

Vrijwilligerswerk & een uitkering

Wat is de invloed van vrijwilligerswerk op je uitkering? Wij hebben het voor je uitgezocht.

Meer over uitkeringen

Vrijwilligerswerk & leeftijd

Geldt er een minimum of maximum leeftijd voor vrijwilligerswerk?

Meer over leeftijden