Waarom is vrijwilligerswerk geschikt voor jou?

Vrijwilligerswerk is werken vanuit je hart. Je geeft je tijd, je compassie, je talenten, je vaardigheden zonder hiervoor iets terug te verlangen.

Wat houdt dit precies in?

1. Je betekent iets voor een ander

Jouw tijd en hulp is onbetaalbaar. Wat je doet, is zinvol.

2. Je leert nieuwe dingen

Grote kans dat je dingen gaat doen die je waarschijnlijk nog nooit hebt gedaan. Gewoon proberen, er valt altijd wat te leren.

3. Je ontmoet nieuwe mensen

Je ontmoet gegarandeerd mensen met wie je anders nooit in aanraking zou zijn gekomen. Dat verrijkt je kijk op het leven. Je doet het samen.

4. Het geeft je leven meer structuur

Vrijwilligerswerk brengt verplichtingen met zich mee en hierdoor ook een meer gestructureerde agenda. Ook als je juist op zoek bent naar flexibiliteit Is vrijwilligerswerk een aanrader.

5. Je leert jezelf beter te begrijpen

Vrijwilligerswerk kan je helpen om uit oude patronen te stappen of deze beter te leren begrijpen. Daarnaast ontdek je wellicht nieuwe talenten of vaardigheden bij jezelf doordat je in nieuwe gebieden werkzaam bent.

6. Het geeft een positief effect op je welzijn en gezondheid

Het is wetenschappelijk bewezen dat anderen helpen je vrolijker en meer ontspannen maakt. Je bent maatschappelijk actief!

7. Je helpt jezelf door anderen te helpen

Omdat je meer leert vanuit je hart te werken, gaan er andere gebieden bij je zelf open, waardoor je een betere kijk krijgt op jezelf. Je leert vanuit je eigen kracht te werken.

8. Het is een leerzame tussenperiode tussen betaald werk

Je blijft in beweging, krijgt inspiratie en komt op ideeën.

9. Samen, actief, zinvol

Iedereen kan vrijwilligerswerk doen. Iedereen heeft iets te bieden. Je werkt vanuit je eigen persoonlijke kracht. Als vrijwilliger bij ouderenzorgorganisatie Silverein maak je kennis met bijzondere mensen die genieten van jouw aandacht, hulp en gezelschap. Alleen al het feit dat jij speciaal voor hen komt, betekent veel voor hen.

Ben je benieuwd hoe vrijwilligerswerk bij Silverein eruit ziet en welke vacatures er zijn? Je leest er meer over op www.silverein.nl/vrijwilligers.