Talentvrijwilliger

Talentvrijwilligers zijn mensen met dementie die actief deelnemen in de samenleving, op basis van hun talenten, interesses en vaardigheden.

Nuttig werk doen. Erbij horen en ertoe doen!

Wanneer u ouder wordt en last krijgt van geheugenproblemen (bijvoorbeeld Alzheimer, niet aangeboren hersenletsel of Parkinson) kan dit grote gevolgen hebben voor u en/of uw naasten. U heeft bijvoorbeeld minder zelfvertrouwen, stopt wellicht met activiteiten of komt nog maar weinig buiten de deur. Dan is talentvrijwilliger worden bij Ontmoetingscentrum De Vijver iets voor u.

Als talentvrijwilliger kunt u actief deelnemen in de samenleving, op basis van uw talenten, interesses en vaardigheden. Nuttig werk doen wat u leuk vindt en bij u past, erbij horen, en vooral er toe doen!

Talentvrijwilligers Elzo en Lotte

Elzo heeft dementie en is talentvrijwilliger. Zo kan hij zinvol werk blijven doen dat past bij zijn talent.

Lotte heeft geheugenproblemen door beginnende dementie. Haar talent zet zij in tijdens verschillende klussen bij de Historische theetuin Bartiméus. Lotte doet ertoe!

Samenwerking

Voor de talentvrijwilligers creëren wij een op maat passende samenwerking met ondersteunende vrijwilligers en de organisaties en/of bedrijven die vrijwilligersplekken aanbieden aan mensen die graag een bijdrage willen leveren.

Wilt u talentvrijwilliger worden?

Wanneer u actief deel blijft nemen aan de samenleving levert dit een grote bijdrage aan de kwaliteit van leven. Dit ervaren onze talentvrijwilligers. U kunt zich als talentvrijwilliger inzetten bij diverse projecten, afgestemd op wat u leuk vindt en bij u past. U kunt hierbij denken aan werken in een moestuin of gastvrouw- of heer zijn in een zorgcentrum.

Wilt u begeleidingsvrijwilliger worden?

Wij zoeken geregeld vrijwilligers die onze talentvrijwilligers willen ondersteunen tijdens verschillende activiteiten en klussen. U bouwt samen een band op en de talentvrijwilliger kan met uw hulp weer deelnemen aan activiteiten.

Heeft uw bedrijf of organisatie een leuke vrijwilligersklus?

Bent u binnen uw bedrijf of organisatie op zoek naar extra handen die zich in kunnen zetten voor een leuke klus of (tijdelijk) project? Dan kunnen onze talentvrijwilligers daar wellicht een mooie en zinvolle bijdrage aan leveren. De talentvrijwilliger gaat bij u aan het werk met een eigen begeleidingsvrijwilliger.

Wilt u meer weten over onze talentvrijwilligers? Hoe het werkt en welke mogelijkheden er zijn voor uw organisatie? Wij maken graag een afspraak om met u!

Meer informatie

Neem contact op met een van de medewerkers van Ontmoetingscentrum De Vijver. Hiernaast ziet u de gegevens.