Het is een gezellig binnenkomen op Ontmoetingscentrum Baarn

23-09-2022

Op donderdagochtend is het een gezellig binnenkomen bij Ontmoetingscentrum Baarn. De gasten stromen binnen en worden hartelijk ontvangen door coaches Kim Staal en Jacqueline Voswijk en vrijwilliger Nol. Bewoonster Greta van Voorst (90 jaar) komt zelf aanlopen vanuit de aanleunwoning nabij Santvoorde met haar loopstok in de hand. Ze lacht: “Het is maar 4 minuten lopen.”

Greta komt hier iedere donderdag voor de gezelligheid. Ze vertelt enthousiast: “Je krijgt hier ook een warme maaltijd en Nol maakt het erg gezellig voor ons allemaal.” Het ontmoetingscentrum is er onder andere voor ouderen die nog zelfstandig wonen maar te maken krijgen met beginnende dementie of zich erg eenzaam voelen. Daarnaast is het ontmoetingscentrum er voor bewoners van de zorglocaties van Silverein en om mantelzorgers een paar uur per week te ontlasten. Ook andere bewoners uit Baarn zijn welkom. De leeftijd van de bezoekers varieert, de oudste gast is 98 jaar geworden. Jacqueline vult aan: “Ze kunnen ons bezoeken met een indicatie van de gemeente.” In het ontmoetingscentrum worden allerlei activiteiten georganiseerd. Kim vertelt: “Er is een wandelclub, we geven (stoel)yoga op de dinsdagochtend, organiseren creatieve workshops en er is regelmatig een bingo of muziekmiddag op de vrijdag.” Ze begint te stralen als ze vertelt over haar werk: “Het mooiste is dat alle ouderen hun eigen levensverhaal hebben. En dat de gasten echt een plekje hier hebben gevonden en het gezellig hebben samen, dat geeft voldoening.”

Strippenkaart

Wilt ons ontmoetingscentrum eens vrijblijvend bezoeken? Dat kan heel laagdrempelig met een strippenkaart van € 15. Hiervoor kunt u 6 keer op bezoek komen. Bijvoorbeeld met de bingo of vrijdag of yoga op dinsdagochtend. Het maakt ons niet uit of u woont bij Silverein, een andere zorgaanbieder of zelfstandig thuis. Er is dagbesteding voor ouderen met beginnende dementie en ouderen die zich eenzaam voelen, met en zonder indicatie. Meer weten? Neem contact op met Kim, Jacqueline of een van de andere coaches Pascale en Renée via 06 - 22 29 43 71. U bent van harte welkom.