Samen de zomer met Zorginzet!

07-06-2024

Het blijft een spannende puzzel om de roosters rond te krijgen de komende zomerperiode. Wilt, en kunt u, wat extra's doen door de helpende hand te bieden? Van af en toe kopjes afwassen tot regelmatig helpen door ondersteuning te bieden bij het koken. Alle hulp is welkom!

Meld u aan!

Zorginzet in de zomerperiode

Wilt, en kunt u, wat extra’s doen deze zomer door de helpende hand te bieden? Onze medewerkers én cliënten waarderen dat enorm!

Meehelpen kan op verschillende manieren:
•    Af en toe helpen: u helpt al mee door tijdens of na uw bezoek kleine dingen te doen, zoals het opruimen van de koffiekopjes, het maken van een praatje met cliënten of met hen gaan wandelen. Aandacht geven doet goed!
•    Regelmatig helpen: nog fijner is het wanneer u (of uw familieleden, vrienden of bekenden) op regelmatige basis kunt meehelpen op een locatie, afdeling of woning. Dat kan bijvoorbeeld door helpen met het koken van maaltijden, het schenken van koffie en thee, gesprekken aan tafel of het doen van een spelletje. Of door voor uw naaste wekelijks het bed te verschonen, de nagelverzorging te doen of afwasjes te doen. Misschien heeft u zelf een achtergrond in de zorg en wilt en kunt u soms in de ondersteuning en zorg iets betekenen. De zorgmedewerkers stemmen graag met u af wat u zou kunnen en willen doen.
•    Helpen met werving: wie weet kent u mensen die op zoek zijn naar werk in de zorg, tijdelijk of vast, in het flexteam of als vakantiekracht. Misschien wel in uw omgeving: buren, kennissen, kinderen, kleinkinderen? Daar hebben we allerlei banen voor. Wilt u ze dan hierover vertellen? Wie interesse heeft, kan mailen naar werkenbij@silverein.nl of kijken op www.werkenbijsilverein.nl

Trainingen

Wilt u meehelpen? Het is dit jaar voor het eerst mogelijk om hiervoor één of meer trainingen te volgen. Denk aan een webinar over dementie of een korte training “voeding en (ver)slikken”, “fysieke belasting” of “verzorgend wassen”. Vind u het fijn om eerst één van deze trainingen te volgen? Mail dan naar academy@silverein.nl.

U kunt uw inzet doorgeven op de locatie aan het zorgteam waar u bekend bent of daar waar u extra wilt ondersteunen. U kunt ook het formulier gebruiken bij deze brief en die afgeven, of mailen naar zorginzet@silverein.nl

Zomerperiode

Het blijft een spannende puzzel om de roosters rond te krijgen. Deze situatie kan in de komende tijd extra gaan knellen. In de zomer gaan veel medewerkers op vakantie, wat belangrijk is om te herstellen na het harde werken.

De inzet van naasten is gewenst, maar niet verplicht. Het is fijn als u in de gelegenheid bent om te helpen, dat waarderen we heel erg! Niet iedereen zal die mogelijkheid hebben en dat realiseren we ons. Maar we zijn er van overtuigd dat we, door deze acties en met vereende krachten, met elkaar op een goede manier door de zomerperiode kunnen komen waarbij de zorg en ondersteuning voor cliënten gewaarborgd blijft.

Hoe kunt u meedoen?

Klik op de onderstaande knop aanmelden en vul het online formulier in. De regioplanner neemt dan contact met u op over het vervolg. U kunt uw inzet ook doorgeven op de locatie aan het zorgteam waar u bekend bent of daar waar u extra wilt ondersteunen.

Namens alle collega’s alvast enorm bedankt voor uw betrokkenheid.

Met hartelijke groet,

Timon Dijkman