Afasiekoor in Driebergen over 'Taal van mijn hart'

23-06-2022

In de Vierhoutzaal van locatie Sparrenheide klinken iedere donderdagochtend tussen 10.45 en 11.45 uur levensliederen, top 40-nummers, canons en oefenzinnen. Deelnemers van het Afasiekoor Driebergen zingen dan samen met veel plezier. Het Afasiekoor is bedoeld voor mensen met afasie die het leuk vinden om te zingen en mensen met andere taal- en spraakproblemen.

Muziektherapeut Hannina Boers van Silverein is een van de begeleiders: “Bij mensen met een afasie komen de woorden bij het spreken vaak niet meer. Tijdens het zingen, kunnen de woorden wel weer komen. De ervaring ineens een woord of een zin te kunnen uiten, doet veel mensen goed. Iedere donderdag komen we bij elkaar met een groepje mensen, waarbij er een mix is van bewoners van Sparrenheide en mensen uit de wijk of andere plaatsen in de omgeving en van uiteenlopende leeftijden. Er is veel ruimte en aandacht voor elkaar. Iedereen heeft op een of andere manier moeite met spreken en dat zorgt voor herkenning, vertrouwen, zelfvertrouwen en een gevoel van gehoord zijn. Ook al kun je niet goed spreken, er is altijd nog een rijk innerlijk leven! Zanger Stef Bos verwoordt het mooi in De taal van mijn hart: ook al klink ik soms gebroken, gebroken en verward. Het is de taal van mijn hart.”

Meer informatie of aanmelden

Wilt u meer informatie, zich aanmelden of eens komen kijken (en meezingen)? Dan kunt u Hannina of Majoke bereiken via telefoonnummer 0343 555 706 of een e-mail sturen naar: afasiekoordriebergen@silverein.nl.