Rehoboth

Bezoekadres

Hogesteeg 10
3972 JV Driebergen-Rijsenburg

Aan de Hogesteeg in Driebergen staat Rehoboth, een kleinschalig verpleeghuis van Silverein, gebouwd in klassieke villastijl.

Rustig, veilig en bovenal fijn wonen

Als u in Rehoboth komt wonen, dan kunt u erop vertrouwen dat u op een fijne plek komt. Rehoboth is een kleinschalig verpleeghuis en ligt in een rustige villawijk in Driebergen. Zowel het huis als de omgeving stralen stijl en klasse uit. Rehoboth heeft een aantal luxe, ruime opgezette appartementen, verdeeld over drie woonlagen.

U komt binnen in de ruime en gastvrije entree met onder andere een salon, een winkeltje en kapper. Niet alleen binnen, maar ook buiten treft u het goed bij Rehoboth. In de omheinde tuin vindt u een heerlijk terras en verschillende zitjes, een mooie vijver en een theehuisje. Er zijn wandelpaden aangelegd die natuurlijk ook goed begaanbaar zijn met een rolstoel of loophulpmiddelen.

Beschermd wonen

Als thuis wonen niet meer gaat, bijvoorbeeld door dementie of geheugenproblemen, dan kunt u terecht in Rehoboth. Wij werken volgens het principe van kleinschalig wonen; sfeer en huiselijkheid zijn de sleutelwoorden, het is immers belangrijk dat u zich zoveel mogelijk thuis voelt in uw nieuwe huis. Wanneer u bij ons komt wonen neemt u natuurlijk een heel leven met u mee. Dat leven, zowel het heden als het verleden, is de basis voor onze zorg. Welke normen en waarden zijn voor u belangrijk, welke wensen en behoeftes hebt u? Wat vindt en denkt u? Daar stemmen wij onze zorg en ondersteuning op af. Wij willen er graag voor zorgen dat u zich gelukkig en tevreden bent, en dat u zich écht thuis voelt.

Genoeg te doen

Bij Rehoboth hoeft u zich nooit te vervelen. Er is een bijzondere huiskamer in Rehoboth die het hart van het woon-zorgcomplex vormt. Hier kunt u anderen ontmoeten en meedoen aan de verschillende activiteiten die dagelijks worden georganiseerd. Daarnaast is er elke dag een gastvrouw aanwezig. Tussen 12.00 uur en 14.00 uur wordt de salon omgetoverd tot 'Restaurant Rehoboth', waar u in een mooie omgeving van een maaltijd kunt genieten.

Bij Rehoboth vinden we het belangrijk dat u zich welkom voelt. Medewerkers en cliëntenraad trekken met elkaar op om dat vorm te geven. In dit filmpje ziet u daar meer over:

Neem vast een kijkje

Via deze visuele tour krijgt u vast een indruk van de locatie Rehoboth:

Hoe woont u in Rehoboth?

• U heeft een eigen zit- / slaapkamer en badkamer.

• Op de begane grond vindt u de sfeervolle Salon, die dienst doet als activiteitenruimte, ontmoetingsruimte en restaurant.

• Rehoboth heeft een heerlijke, mooi aangelegde omheinde tuin met een heerlijk terras en verschillende zitjes, een mooie vijver en een theehuisje. Er zijn wandelpaden aangelegd die natuurlijk ook goed begaanbaar zijn met een rolstoel of loophulpmiddelen.

Huurwoningen

Rehoboth telt 20 huurwoningen. Wilt u meer informatie over of in aanmerking komen voor deze zogeheten aanleunwoningen? Neemt u dan contact op met Habion, telefoon 030-220 47 04 of info@habion.nl. Zij verhuren de woningen. Heeft u zorg nodig? Daarvoor kunt u terecht bij Zorg thuis van Silverein.

Kaart