De Plataan

Bezoekadres

Plataanstraat 18
3812 ZW Amersfoort

De Plataan is gevestigd in een voormalige school, midden in de Amersfoortse woonwijk Soesterkwartier. Wat De Plataan uniek maakt, is de tuin; de mooiste van het hele Soesterkwartier!

Wat een bijzondere locatie is De Plataan

De bijzondere tuin van De Plataan is tot stand gekomen met het programma “Groen Verbindt” van Het Oranje Fonds. Het programma stimuleert en subsidieert groene plannen van zorginstellingen en maatschappelijke organisaties. In dat kader ontstond het idee om een buurttuin te creëren die verbindend werkt tussen de verschillende generaties. De buurtbewoners van het Soesterkwartier zijn erg betrokken bij De Plataan. Wij nodigen ze dan ook regelmatig uit.

Bij de maaltijden eten we van de groenten die in de eigen moestuin worden verbouwd. Bijna dagelijks zijn er verse eieren, gelegd door de kippen die in de tuin rondlopen. Zelfs bij slecht weer kunt u genieten van de tuin. In de kas zitten we er altijd droog en warmpjes bij.

De kleinschalige woonvorm voor mensen met dementie bestaat uit twee groepen van zes personen, verdeeld over de begane grond en eerste etage.

Op de begane grond zijn ook enkele appartementen voor mensen met dementie, waar plaats is voor zeven bewoners. De appartementen zijn ruim en sfeervol doordat ze zijn verbouwd in de stijl van de voormalige school.

Hoe woont u op De Plataan?

U woont op De Plataan in een groepswoning voor 6 personen of op een eigen appartement en u heeft:

• een eenkamerappartement
  • eigen sanitairruimte
  • gemeenschappelijke huiskamer

Wat kunt u doen op De Plataan?

U kunt op de Plataan meedoen aan verschillende activiteiten, zoals:

• schilderen
  • bewegen op muziek o.l.v. een fysiotherapeut

Neem vast een kijkje

Via deze virtuele tour krijgt u vast een indruk van locatie De Plataan:

Kaart