Zorgorganisaties slaan handen ineen

02-02-2022

Magnifiek nieuws; de acute verpleegkundige nachtzorg wordt in Eemland vanaf 1 februari organisatie overstijgend in een regionaal samenwerkingsverband georganiseerd.

Vanaf deze maand slaan zorgorganisaties Amaris Zorggroep, Icare Verpleging & Verzorging, Zorg- en Wooncentrum De Haven, Silverein en Beweging 3.0 de handen ineen. Zij gaan samenwerken op het gebied van de ongeplande verpleegkundige nachtzorg voor thuiswonende cliënten die zorg ontvangen en/of personenalarmering afnemen in de regio Eemland.

“Het is een mooie samenwerking in de regio. Het regionale team Ongeplande nachtzorg Eemland is gestart na een intensieve voorbereiding. Deze ontwikkeling draagt bij aan de maatschappelijke verantwoordelijkheid om de zorg betaalbaar te houden. Het is belangrijk dat we elkaar blijven uitdagen samen te werken. Zo kunnen we dag en nacht ouderen de zorg blijven bieden die ze nodig hebben”, aldus Jacintha Engelhart, trotse manager Zorg thuis van Silverein.