Silverein start podcast 'Verhalen uit het hart'

26-04-2022

Bij Silverein hebben we oprechte interesse in wie iemand is, wat diegene belangrijk vindt en nodig heeft. Dat gaat niet zonder contact. Onze medewerkers vertellen graag over het hebben en maken van contact, met bewoners en cliënten, maar ook met naasten, vrijwilligers en collega’s. In de podcastserie ‘Verhalen uit het hart’ vertellen medewerkers over mooie, ontroerende en intieme momenten die zij hebben meegemaakt. Soms heel bijzonder en soms heel gewoon, maar wel verhalen die hen hebben geraakt en hen altijd bijblijven.

In de eerste aflevering vertelt Helga, welzijnscoach, haar bijzondere verhaal over een oud-bewoner van Beukenstein. Hij kwam als vluchteling uit Eritrea wonen bij Silverein en had geen familie, sprak geen Nederlands en voelde zich eenzaam. Helga en haar team zijn op zoek gegaan naar zijn familie. Dat ging niet zonder slag of stoot en duurde ruim 8 jaar lang. Helga vertelt in de podcast het hele verhaal en vooral ook waarom het team zo gedreven was de familie van deze cliënt te vinden. “Ik wilde graag dat hij op een plek kon wonen waar hij gelukkig was en er weer toe deed. Dit was niet de ideale woonplek voor hem.”

Het verhaal van Helga en andere verhalen kunt u luisteren via Silverein podcast. U kunt zich ook abonneren op het podcastkanaal ‘Verhalen uit het hart’ van Silverein via Spotify. Apple podcast en Google podcast volgen snel.