Silverein opent nieuw ontmoetingscentrum in De Bilt

08-04-2022

Op vrijdag 1 april j.l. is de nieuwe locatie van ons ontmoetingscentrum in De Bilt geopend. De opening werd gedaan door de langstzittende deelneemster mevrouw Diekema samen met de locoburgemeester Anne Brommersma.

Het ontmoetingscentrum was in begin maart al verhuisd van de Rinnebeek naar Weltevreden en heeft ook een nieuwe naam gekregen: Ontmoetingscentrum Bij de Tijd.

‘Ruim drie jaar lang was Ontmoetingscentrum Rinnebeek op de St. Laurensweg in De Bilt een vertrouwde plek voor veel van onze deelnemers’, vertelt Pia Werkman van Ouderenzorgorganisatie Silverein. ‘Maar gaandeweg misten onze deelnemers een eigen tuin en een eigen terras. Omdat restaurant Bij de Tijd haar locatie aan de Prof. Doctor Kamerlingh Onnesweg 14 in De Bilt verliet, kwam deze plek voor ons vrij’.

De deelnemers gaan er goed op vooruit met deze locatie. Veel meer ruimte voor de activiteiten binnen en een eigen moestuin en terras en de mantelzorgers kunnen gewoon binnenlopen. Pia Werkman: ‘Wij zitten alweer drie weken op deze mooie plek, waar wij nu al enorm van genieten. Het mooie weer van afgelopen week kwam als een geschenk. Wat hebben wij al genoten van de zon’.

Bij Silverein kunnen deelnemers nog meedoen aan diverse andere activiteiten, zoals creatieve- en muzikale activiteiten. Behalve wandelen en Tai- Chi is er een veelheid aan andere spelevenementen. Door mee te doen aan diverse activiteiten, houden deelnemers hun diverse vaardigheden langer op peil. Mantelzorgers kunnen daardoor hun taak ook langer volhouden.

Het team van het ontmoetingscentrum bestaat uit Pia Werkman, Hanny Tornij, Ellen Padt en André Schreiber.
De teamleden werden in de bloemetjes gezet vanwege hun grote inzet en inspanningen onder andere bij de verhuizing en het inrichten van de nieuwe locatie.