Wij presenteren: Silver

21-12-2021

Ons prachtige nieuwe magazine is verschenen: Silver. Een nieuwe naam en een nieuw uiterlijk, die volgens ons mooi aansluiten bij onze nieuwe organisatie Silverein. Waar deskundige medewerkers en vrijwilligers, met liefdevolle aandacht, zorg en ondersteuning bieden. Die toewijding leest u zeker terug in de verhalen in dit magazine.

Zoals het coverartikel waarin echtparen en hun verwanten vertellen hoe fijn het is om bij elkaar te kunnen zijn. Het is prachtig dat wordt gekeken naar wat iemand echt nodig heeft en dat de zorgmedewerkers dat realiseren.

Sinds oktober tellen de woningen van Boshuysen drie samenwonende echtparen. Het is moeilijk dat geliefden op een gesloten afdeling terechtkomen. Tegelijkertijd is er die waardevolle kant: na alle jaren van lief en leed ook in déze fase in elkaars nabijheid verblijven.

In Silver delen twee dochters en een zoon de ervaringen van hun ouders. “Nu ze ons samen uitzwaaien, geeft dat zoveel rust”, vertelt Karen. “Dat is voor iedereen zoeken”, weet Jenifer van Dijk, seniorverpleegkundige, vanuit de praktijk. “Voor de echtparen, hun kinderen en ook voor ons als zorg. Het is echt fijn dat bewoners in deze fase van hun huwelijk bij elkaar kunnen zijn. Tegelijk willen we hen ook zien en behandelen als individu.”

Het volledige verhaal leest u in Silver.

Silver verschijnt drie keer per jaar en is in plaats gekomen van het magazine 'Voor u'.