Herdenking in Daelhoven

17-02-2021

In Daelhoven is stilgestaan bij het verlies van bewoners, die zijn overleden aan (de gevolgen van) het coronavirus.

Omdat de landelijke maatregelen het lastig maken om op traditionele wijze afscheid te nemen, is op Daelhoven een mooi, eervol initiatief bedacht om stil te staan bij het verlies van de overleden bewoners.

Ter nagedachtenis en herinnering is een groot houten hart gemaakt, dat symbool staat voor het gezamenlijke hart voor bewoners. Medewerkers konden daarop kleine hartjes hangen, beschreven met hun herinneringen aan de overledenen. Het grote hart van 2 bij 2 meter hangt in de Mariakapel in Daelhoven. Het blijft daar hangen, zodat medewerkers en later ook familie, het hart kunnen bezoeken.