De stage ervaring van Britte

22-04-2021

Het werktempo, de handigheid en het enthousiasme van zorgmedewerkers op locatie Daelhoven van Silverein (voorheen: Lyvore) in Soest vielen stagiaire Britte Welland meteen op. En ook zijzelf wist van wanten tijdens haar stage als eerstejaars hbo-v.
“Graag wilde ik zelf uitzoeken en leren hoe ik het werk moest aanpakken. Het team op de afdeling somatiek gaf die ruimte. Zij gaven mij veel vertrouwen.”

Britte kwam samen met 7 andere studenten bachelor verpleegkunde van de Hogeschool Utrecht bij Silverein (voorheen: Lyvore) terecht voor een stage van 10 weken: binnen de organisatie waren er extra handen nodig en de studenten waren dringend op zoek naar een stageplek. Een voor alle betrokkenen een welkome win-win situatie.
De samenwerking beviel Britte en haar collega's zo goed, dat Britte er na haar stage een contract aan over heeft gehouden.

Lees hier het verhaal van Britte.

Dit artikel is tot stand gekomen in het kader van een recente samenwerking tussen de Hogeschool Utrecht en Silverein. Acht HBO leerlingen van de HU liepen een 10 weken durende stage bij Silverein. De studenten, bachelors verpleegkunde, werkten in groepjes van twee op een zorgteam. Binnen de organisatie waren er extra handen nodig waren en de studenten waren dringend op zoek naar een stageplek. Een mooie samenwerking die voor alle betrokken iets moois heeft opgeleverd.