Buurthuis De Brug vierde 7-jarig bestaan

23-03-2021

Buurtbewoners en bezoekers van Buurthuis De Brug konden op 12 maart het 7-jarig bestaan thuis meevieren met een ‘Jubileum borrelplank’.

Feest op een andere manier
In plaats van een feest vonden de gastvrouwen en vrijwilligers van het buurthuis een andere manier om het 7-jarig bestaan op een feestelijke manier te vieren. Bijna vijftig buurtbewoners hebben tegen een kleine bijdrage een ‘Jubileum borrelplank’ besteld en daar thuis van genoten. “Het doet ons goed om te zien dat buurtbewoners ons een warm hart toedragen”, aldus de gastvrouwen van het buurthuis. Dorpsdichter Gera Pronk (Gera Pronk, #dichteropdeheuvelrug) schreef speciaal voor het jubileum een gedicht over de betekenis van Buurthuis De Brug voor de buurt.

Nog altijd ontstaan hechte vriendschappen
Hoewel Buurthuis De Brug door corona al een tijd gesloten is, ontstaan nog altijd hechte vriendschappen, omdat buurtbewoners in deze tijd extra naar elkaar omkijken en klaar staan om te helpen.
De gastvrouwen van het buurthuis onderhouden nu met veel buurtbewoners telefonisch contact. Bijzonder is dat ze hierdoor mensen soms nog veel beter en persoonlijker leren kennen.