Plaza Mayor

Bezoekadres

Prof. Dr. P J W Debeyeweg 1
3731 MA De Bilt

Plaza Mayor maakt onderdeel uit van woon- en zorgcentrum Weltevreden en bevindt zich midden in een woonwijk in De Bilt-West. Plaza Mayor bevindt zich op de bovenste etage van het gebouw en biedt plek aan zestien mensen met dementie.

Welkom bij Plaza Mayor

Alle appartementen van Plaza Mayor komen uit op het centrale binnenplein ‘Plaza Mayor’ met gezellige huiskamer met open haard. Op het plein bevindt zich de open keuken. Door toepassing van bijzondere verlichting is een buitensituatie gecreëerd. Bewoners kunnen veilig rondwandelen in een besloten omgeving.

De inrichting is met veel aandacht vormgegeven. De vele ‘ouderwetse’ voorwerpen in de grote huiskamer geven veel ouderen een gevoel van herkenbaarheid.

De kamers en voorzieningen

Bewoners hebben een eigen appartement met badkamer en toilet. De huiskamer en keuken zijn de centrale ontmoetingsruimten. De kamer richt u verder naar eigen wens en smaak in.

Activiteiten

We houden ons vooral bezig met activiteiten die het dagelijks ritme ondersteunen en horen hij het normale gezinsleven. Daarnaast bieden we, met hulp van vrijwilligers en mantelzorgers, een activiteitenprogramma aan. Ieder is vrij om daar aan deel te nemen.

In Plaza Mayor kunt u terecht voor

• Beschermd wonen met intensieve dementiezorg
  • Beschermd wonen met zeer intensieve zorg, vanwege specifieke aandoeningen, met de nadruk op begeleiding

Kaart