Sollicitatieprocedure

Bij Silverein maken we het je makkelijk. Boven elke vacature staat de knop ‘solliciteren’. Als je daarop klikt, komt het sollicitatieformulier te voorschijn. Vul het formulier in en stuur het samen met je CV naar ons op. Een motivatiebrief is niet altijd nodig, tenzij we hier naar vragen. Wat gebeurt er daarna?

Werken Bij Silverein Beweging En Muziek

Stap 1. Telefonisch contact

Jouw sollicitatie wordt opgepakt door de afdeling recruitment. Je wordt binnen een paar dagen gebeld. In dit gesprek worden jouw wensen en onze mogelijkheden besproken en wordt de procedure toegelicht.

Stap 2. Gesprek met jouw toekomstige team

Omdat Silverein werkt met zelfstandige teams, hebben jouw toekomstige collega’s een belangrijke rol in het sollicitatieproces. Het team en/of de Teamcoach bespreekt jouw sollicitatiebrief en neemt vervolgens telefonisch of per e-mail contact met je op om een afspraak met je te maken. Het kennismakingsgesprek biedt ons beiden de kans elkaar te leren kennen, vragen te stellen en te bekijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Stap 3. Meelopen

Ben jij net zo enthousiast als wij zijn, dan zal het team je meestal uitnodigen een aantal uur mee te lopen. Zo krijg je een nog beter beeld van je toekomstige werkplek, jouw werkzaamheden en je collega's.

Stap 4. Referentie

Wij vinden het belangrijk om onze keuze voor jou positief te bevestigen. Daarom winnen wij één of twee recente referenties in. We vragen je tijdig contactgegevens van jouw referenties aan te leveren.

Stap 5. Arbeidsvoorwaardengesprek

Zijn alle stappen doorlopen en gaan we graag de samenwerking aan, dan volgt een laatste traject. In het arbeidsvoorwaardentraject, dat telefonisch en via mail plaats vindt, maken we afspraken over jouw salaris en andere arbeidsvoorwaarden. Daarnaast ontvang je informatie over de verplichte Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Je hebt één maand de tijd om deze aan te vragen bij Dienst Justis. Hebben we de Verklaring Omtrent Gedrag in de eerste werkmaand niet van je ontvangen, dan moeten we helaas afscheid van elkaar nemen.

Stap 6. Jouw contract

Vooruitlopend op de ontvangst van de VOG maken we de arbeidsovereenkomst op en start je in jouw nieuwe baan bij Silverein. Het contract wordt per post in tweevoud naar je opgestuurd en zien we graag binnen twee weken ondertekend retour.

GEFELICTEERD
VAN HARTE WELKOM NIEUWE COLLEGA!