Leren en werken

Bij Silverein zijn we groot voorstander van een leven lang leren. Dat is niet voor niets. Scholing en loopbaanontwikkeling werken twee kanten op. Jij krijgt meer plezier in je werk en hebt een beter carrièreperspectief en tegelijkertijd groeit de kwaliteit van onze organisatie.

Bij- en nascholing

In de zorg ben je nooit uitgeleerd. Daarom stellen wij jaarlijks een uitgebreide agenda op met opleidingen en workshops voor medewerkers. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers steeds met nieuwe technieken, situaties en eisen leren omgaan. Welke opleidingen, cursussen of bijscholingen je zal volgen, hangt natuurlijk voor een groot deel af van jouw persoonlijke ambities en belangstelling. Maar ook de behoefte van jouw team en de zorgvraag van de cliënten spelen een rol.

Meer weten over doorgroeimogelijkheden?

BBL Helpende

Silverein investeert graag in het bieden van zorg en kwaliteit. Dit betekent dat wij investeren in onze medewerkers door verschillende opleidingsmogelijkheden aan te bieden. Ook toekomstige medewerkers zijn bij Silverein van harte welkom, bijvoorbeeld door het volgen van de Beroeps Begeleidende Leerweg Helpende Zorg & Welzijn niveau 2.

Geïnteresseerd in een BBL plek?

BBL Verzorgende IG/MZ

Silverein investeert graag in het bieden van zorg en kwaliteit. Dit betekent dat wij investeren in onze medewerkers door verschillende opleidingsmogelijkheden aan te bieden. Ook toekomstige medewerkers zijn bij Silverein van harte welkom, bijvoorbeeld door het volgen van de Beroeps Begeleidende Leerweg Verzorgende IG/MZ.

Geïnteresseerd in een BBL plek?

Beroeps Opleidende Leerweg (BOL)

Ben je een BOL student en heb je zin in een bijzondere stage? Bij Silverein hebben we verschillende stagemogelijkheden in de zorg maar ook in andere vakgebieden. Uiteraard allemaal wel met een link naar de zorg.

Op zoek naar een BOL stage?

Ben jij een zij-instromer?

Wil jij je laten omscholen? Heb je passie voor de zorg maar niet het benodigde papiertje? Samen met jou gaan wij graag op zoek naar de mogelijkheden die er zijn om je te ontwikkelen tot een gediplomeerd zorgverlener.

Informatie over zij-instromen

Van VAG naar VIG

Heb jij een VAG diploma en zou je graag willen om/bijscholen naar VIG? Dan is een verkort leer-werktraject zeker wat voor jou!

Informatie van VAG naar VIG

Bijzonder regionale samenwerkingen

• Leerhuis Silverein: leren bij MBO Amersfoort en aan de slag bij locatie Santvoorde in Baarn (Helpende Zorg & Welzijn en Verzorgende IG).
  • Modulair leren: leren op je eigen tempo voor zij- en doorstromers bij Silverein in samenwerking met ROC Midden Nederland of het Hoornbeeck college (Woonmedewerker, Helpende of Verzorgende IG)
  • WijkLeerbedrijf Amersfoort Soesterberg: stage lopen in het Soesterkwartier (opleiding servicemedewerkers Zorg & Welzijn).