Wat bieden we jou al vrijwilliger?

Cliënten waarderen de aandacht die je geeft en de persoonlijke wensen die je vervult. Jouw bijdrage behoort tot het meest waardevolle vrijwilligerswerk in de regio Utrecht.

Wij bieden jou:

• Een echte teamgeest.
  • Collega’s die net zo enthousiast zijn als jij.
  • Ontmoetingen met prachtige mensen met kleurrijke verhalen. Je kunt aan je vrijwilligerswerk warme, dankbare contacten overhouden.
  • Een heleboel vrolijkheid, gezelligheid en dankbaarheid voor je inzet.

Je krijgt van ons:

• Een eindejaarsgeschenk en een attentie op de Dag van de Zorg (12 mei).
  • Relevante scholing (bijvoorbeeld HCCP, rolstoelvaardigheid en ‘hoe ga je om met dementie?’).
  • De mogelijkheid om een opleiding te volgen.
  • Een reiskostenvergoeding.

Maar vooral bieden we je alle ruimte om samen met de cliënt, naasten en medewerkers momenten te creëren die van betekenis en waarde zijn.

Waardevol werk

Eén van de grootste complimenten die je kunt krijgen als je hulpbehoevend bent, is om gezien en gehoord te worden door iemand die uit vrije wil en onbaatzuchtig tijd met je spendeert. De vrijwilligers bij Silverein zijn de onmisbare schakel tussen de bewoners en het leven van alledag. Een klein gebaar heeft vaak een grote invloed, en is voor veel mensen die wij helpen hét bewijs dat zij nog steeds midden in de maatschappij staan, in plaats van aan de zijlijn. Het plezier is echter niet alleen voor hen. Wij garanderen je een boel vrolijkheid, gezelligheid, en dankbaarheid voor je inzet.

Kies het vrijwilligerswerk dat bij jóu past

Wat voor soort vrijwilligerswerk wil jij doen? Individueel of met een team? Met cliënten of achter de schermen? Bij ons vind je het werk dat bij jou past. Een kleine greep uit de mogelijkheden:

• Uitjes voor cliënten begeleiden.
  • Helpen bij activiteiten zoals geheugentraining, bingo en wandelen.
  • Maaltijden rondbrengen op de afdelingen.

Ook voor ons project 'Levensverhalen', waarbij we in de regio Driebergen bijzondere verhalen van onze cliënten vastleggen in woord en beeld, zijn we op zoek naar enthousiaste vrijwilligers.

Maar misschien heb je zelf wel een goed idee over hoe je meer kleur kunt brengen in de levens van de mensen die wij helpen? We horen het graag en staan in principe open voor elk idee.

Vacatures

Bekijk ons actuele vacature-overzicht voor vrijwilligers. Zit er geen functie tussen die jou aanspreekt? Geen probleem: er is veel meer mogelijk. Neem contact op met een vrijwilligerscoördinator voor jouw regio voor een vrijblijvend gesprek over wat jij zoekt.

Bekijk vrijwilligers-vacatures

Ben je al vrijwilliger bij ons?

Ben je al vrijwilliger en zoek je praktische informatie? Die vind je hier:

• Informatieboekje vrijwilligers
  • Reiskostenvergoeding
  • Declaratieformulier
  • Laatste update corona-virus
  • Tips over rijden met een rolstoel
  • Meer informatie over scholing en het volgen van opleidingen

Ben je op zoek naar andere informatie? Neem dan contact op met jouw contactpersoon.

Doorstromen naar werk

Ben je nu vrijwilliger, en wil je graag in dienst bij Silverein? Bekijk dan onze vacatures

Doorstromen naar een opleiding & scholing

Wil je graag betaald werk in de ouderenzorg, maar mis je daarvoor de papieren? Informeer dan bij onze Silverein Academy. Daar vind je opleidingen en scholing om je te ontwikkelen tot een gediplomeerd zorgverlener.